KA-11. Vyhodnocení efektivity stávajícího modelu spec. pedagogického poradenství a diagnostiky
Popis KA:
Aktivita je zařazena jako č. 11, ovšem z hlediska obsahového a časového pojetí je řešena jako první, neboť je předstupněm řešení okruhů uvedených v KA 1, 2, 4 a 9. V rámci této aktivity bude vypracována podrobná analýza činnosti SPC obsahující zejména tyto prvky:
- základní východiska a principy moderního poradenského systému,
- právní (a faktická) úprava vzdělávání žáků se SVP v současnosti,
- legislativní rámec poradenství,
- organizační rámec poradenství,
- obsah činnosti SPC- metodologie, formy, zásady,
- diagnostická činnost SPC, otázky, problémy,
- přehled počtu, personálního zajištění a aktivit (činnosti),
- SWOT analýzu silných a slabých stránek (rizik a příležitostí),
- problémové okruhy z hlediska účastníků systému,
- řízení a správa systému,
- problémové okruhy hmotněprávního a procesněprávního zakotvení poradenství,
Výstupy KA:
V rámci této KA byla zpracována Analýza mapující organizační, personální, obsahové a procedurální aspekty činnosti SPC v ČR. Zvláštní pozornost byla v dokumentu věnována změnám legislativy platným od září 2011 a jejich dopadu na činnosti SPC. Analýza přináší relativně komplexní pohled na současné problémy činnosti těchto školských poradenských zařízení.
Zde ke stažení „Analýza systému organizačního, obsahového a personálního rámce činnosti Speciálně pedagogických center v ČR„
NC